hs33 tunning

rst5
Posty: 65
Rejestracja: 13.06.2004 16:15:01
Kontakt:

hs33 tunning

Post autor: rst5 »

Czy ktoś wyviągał kiedyś tą sprężynkę z klamki która znajduje sie w tłoczku?. Gdy przyciskasz klamke to chodzi ona ciężko a co by było gdyby wyciągnać tą sprężynke klamka by odbijała tak jak w tarczowych hamulcach czy nie? Zastanawia mnie fakt dalczego po przycisnieciu hamulca tarczowego bez traczy powmiedzy klckami hamulec zapowietrza sie. W magurze natomiast to jest normlane ze mozna przyciskac do woli klamke i hamulec sie nie zapowietrza. kto umie to wytlumaczyc? i czy to ma jakis zwizek z ta sprezynka ?ktora odhcyla tloczek ciagnac za soba olei i tym samym klocki? Jak ktos cos wie niech pisze!
BikerBo
Posty: 1345
Rejestracja: 12.06.2004 04:52:57
Kontakt:

Post autor: BikerBo »

czarna magia jak dla mnie nigdy nie mialem hs33 :) ale wydaje mi sie ze jak wyjmiesz to usrojstwo to ci nie bedzie odbijala klamka ale nie mam pojecia :)
maverick-fr
Posty: 279
Rejestracja: 28.09.2004 20:43:33
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: maverick-fr »

wyciągnij sobie sprężynke, wylej olej, nadmuchaj powietrza do przewodu i będzie spoko chodzić
bloszek
Posty: 617
Rejestracja: 24.09.2004 20:50:17
Lokalizacja: Marienwerder
Kontakt:

Post autor: bloszek »

Powiem ci tak:
Nie wyciągaj tej sprężynki. Ponieważ odpowiada za odbijanie klamki. Jeśli chcesz aby ona lekko chodziła to odkręć samą dźwignię wyczyść ją i daj trcohe jakiegoś smaru na element cierny przykręć kalmę tak aby odbijała w miarę lekko i nie było luzu.
A co do tego czy jak naciśniesz tłoczki to się zapowietrza odpowiadam niee (tarczowe tak) ponieważ w tarczowych nie masz ogranicznika w postaci samoodciągu tłoczków w zacisku. Natomiast magura ma taki samoodciągacz a pozatył tłok zbudowany z tego samoodciągacza jest długi, a w tarczówce jest on trroche krótki, a więc po naciśnięciu tłok wysuwa sie maxymalnie i dostaje sie powietrze do układu. I ot cała fizolofia ;-) Nie wiem czy jasno i dokładnie wytłumaczyłem.
GG 3891303 www.bike-team.kwidzyn.pl
rst5
Posty: 65
Rejestracja: 13.06.2004 16:15:01
Kontakt:

Post autor: rst5 »

[b]bloszek[/b] Loooz bloszek. Nie skumałem się, że to chodzi o to ze przy tłoczkach jest samodociąg:] A przecież wyciągałem tłoczki kombinerkami i to bylo dosyć ciężkie:] Klamka chodzi mi plynnie i lekko, a luz zawsze będzie:]. Może wiesz jeszcze jakie są zalety gdy klamka jest wyposażona w zbiorncizek wyrównawczy tak jak np. w Gustawie, albo gdy lejesz płyn do korpusu klamki jak np. w hs33, czy hayesach?
KURA fr
Posty: 219
Rejestracja: 12.05.2004 18:57:22
Lokalizacja: Zgorzelec - tu nawet psy szczekają na rowerzystów...
Kontakt:

Post autor: KURA fr »

a moje hs33 przy -1 po 30 minutach nie działają(płyn sie kur...czy) hehe ostatnio na plecki fiknąłem bo nie wiedziałem :)))
dla mnie bomba :)
bloszek
Posty: 617
Rejestracja: 24.09.2004 20:50:17
Lokalizacja: Marienwerder
Kontakt:

Post autor: bloszek »

eehehehehe a jaki masz płyn??
bo jak polałeś dota to ci sie zapowietrza przez zjeb... uszczelki :D gratulations :D
GG 3891303 www.bike-team.kwidzyn.pl
KURA fr
Posty: 219
Rejestracja: 12.05.2004 18:57:22
Lokalizacja: Zgorzelec - tu nawet psy szczekają na rowerzystów...
Kontakt:

Post autor: KURA fr »

on nie jest zapowietrzony, w temperaturze pokojowej jest zyleta, ale jak zmarznie to zonk :)
dla mnie bomba :)
bloszek
Posty: 617
Rejestracja: 24.09.2004 20:50:17
Lokalizacja: Marienwerder
Kontakt:

Post autor: bloszek »

Ejjj wydaje mi się że mineralne nie są aż tak podatne na działanie temperatur
GG 3891303 www.bike-team.kwidzyn.pl
kml
Posty: 135
Rejestracja: 21.08.2004 08:23:14
Lokalizacja: wAw
Kontakt:

Post autor: kml »

[quote="bloszek"]Ejjj wydaje mi się że mineralne nie są aż tak podatne na działanie temperatur[/quote]

na pewno NIE powinny być! Jak zalewałeś to nie dolałes moze wody troche :> ? Przy miuns 15 to moze i tak ale na pewno nie przy -1
Enduro Rider. http://tinyurl.com/5alos
Inur
Posty: 1985
Rejestracja: 25.04.2004 11:49:41
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: Inur »

wyglada to tak... hs33 nie maja zbiorniczka wyrownawczego i jest to system zamkniety. do tej pory zetknalem sie jedynie z hayesami ktore maja system otwarty a zapowietrzyc sie ich nie da zbyt latwo.
a co do sprezynki i tloczka: lepiej tam nie grzeb, bo daje ci glowe uciac ze zacznie ci rzygac po jakims czasie. generalnie rzecz biorac tlok ma simmeringa dookola ktory jest tam wciskany fabrycznie tak, zeby sie ladnie ulozyl. gdy wyjmiesz tloczek i wlozysz spowrotem, to jego ulozenie bedzie juz niewlasciwe. jesli to zrobiles to dobrym pomyslem jest wlozyc go ponownie, ale wczesniej obsmarowac tloczek i wnetrze klamki gdzie znajduje sie sprezynka.

a co do tego ze klamka wolno odbija zima, to jest to normalne niestety w takich temperaturach szczekowe magury totalnie przestaja dzialac, skok klamki sie zwieksza i robi sie ona leniwa. jest to spowodowane gestnieniem oleju i utrata czesci wlasciwosci smarujacych. na to nie ma rady, mozna conajwyzej podkrecic pokretlo. w tarczach sie to nie dzieje gdyz plynu w ukladzie jest naprawde niewiele, jednak roznice w skoku klamki mozna zauwazyc. wierz mi nic z tym nie zrobisz juz 3 zimy trialowalem z tym hamulcem i w koncu stwierdzilem ze nie ma sensu.
www.trialshop.pl
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość