Kilka pytan na poczatek :)

sneakerheadg
Posty: 54
Rejestracja: 06.01.2015 15:10:15
Kontakt:

Kilka pytan na poczatek :)

Post autor: sneakerheadg »

Po dlugim czasie tj 4-5 lat wracam na rower, lata juz nie te ale co tam bedzie git :) Stoje przed wyborem roweru. Chce rower Enduro/FR/ i wiadomo gory czasem. Chcialbym rower oczywiscie FULL ale z jedna polka z przodu. Widze ostanio duza mode na powietrzny damper ale ja nigdy nie bylem przekonany do tego rozwiazania i jestem sklonny ku sprezynie ew przod powietrze.
moje wymiary: 90kg/190cm

Budzet +/- 17000zl
Wpadlem na cos takiego:

Voltage FR http://www.scott.pl/produkt/166/504/row ... ge-fr-710/

i w sumie mam dobra opcje na Treka bo duzo taniej ale tutaj tylko zjazdowki :(

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mo ... _88_dh_27/

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mo ... 8_park_26/

Enduro??

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mo ... medy_9_27/

Oczywiscie rower musi byc gotowy nie chce sam skladac za ten hajs czy cos.

Pozdro i Dzieki. Jak wpadne na jakies przemyslenia to napewno napisze.
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

To Session Park, 190mm i 26" więc na dzień dzisiejszy średnia zjazdówka, ale fakt do jeżdżenia się nie nadaje.
Enduro/fr to skłaniał bym się ku slashu.
http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mo ... h/slash_9/
Albo transition
http://www.transitionbikes.com/2015/Bikes_Patrol.cfm
sneakerheadg
Posty: 54
Rejestracja: 06.01.2015 15:10:15
Kontakt:

Post autor: sneakerheadg »

A ten Scott? W sumie on mi najbardziej podchodzi 16 kg to duzo jak na te czasy?
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

Jak na te czasy 16kg w takim rowerze to dużo, ale to też seryjny rower więc bardzo łatwo zejść z 1,5kg wagą bym się nie przejmował, bardziej tym że voltage to bardziej fr/dh kąty niż enduro/fr
sneakerheadg
Posty: 54
Rejestracja: 06.01.2015 15:10:15
Kontakt:

Post autor: sneakerheadg »

Chodzi mi o to ze boje sie powietrznego Dumpera ze przy moim tymczasowym braku techniki moge go szybko rozjebac. Gdybym mial sprezyne to napewno troche bym mniej sie spinal na rowerze. A jeszcze jedno pytanie do tego Scotta, czy jakbym zszedl z wagi jak wczesniej pisal Mlyn to czy dam rade dziennie zrobic na nim +- 20km bo u nas w Gdansku na miejscowki trza troche dojechac. Jaka bedzie roznica uzytkowania rowery miedzy Scottem ktory ma katy FR/DH a Enduro. Rozumiem ze to przeklada sie na komfort jazdy na plaskim i na podjazdach ale na trasach zachowanie podobne?

Poza tym zajebiscie mi sie podoba osprzet z przodu FOX z tylu FOX a nie zadne nowosci firm o ktorych nie slyszalem.
Jesli byscie mogli podrzucac jakies konkretne opcje raczej od Polskich Dystrybutorow.
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

No ja tam nie wiem czemu się boisz powietrznego dampera (to że piszemy przez 'a' to nie spolszczenie ani pomyłka - po prostu 'damping' to 'tłumienie' więc amortyzator tylny nazywamy 'damperem') i niby czemu ma być mniej wytrzymały. A waga mniejsza, możesz dostosować twardość amortyzatora pompką a nie przez zmianę sprężyn.

Co do jazdy po płaskim - jeśli chcesz jeździć więcej po płaskim to bierz enduracza, jeśli chcesz więcej latać bierz freeride'ówkę. Zjazdówka będzie bujała na płaskim i marnowała energię z pedałowania ale za to będzie wybierała liście i mrówki. Enduro będzie trochę mniej czułe, ale za to będzie lepiej jeździło po płaskim.

Główne różnice i tak są w geometrii, bo gdy zjazdówki mają być stabilnymi kozami do jazdy przy wysokich prędkościach tak enduro musi być też wystarczająco zwinne na wolnych podjazdach, przez co cierpi stabilność przy jeździe w dół.

Fox jest w sumie przeciętnym amortyzatorem, ale możesz poszpanować tym że to jest Fox ;E BOS robi świetne amortyzatory, w dodatku w motosporcie działają naprawdę długo i są bardzo chwaleni, zarówno w rajdach jak i w wyścigach.

Ja bym obstawiał za tym Nortonem Pro 2.0, ma dobre części i jest bardzo 'opłacalny'.
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

To ja głosuje na Slasha 9 lub Capra CF Comp 1
Możesz jeździć wygodnie enduro i spokojnie ogarniesz każdą trasę DH w Polsce jak i polatasz duże hopy.
sneakerheadg
Posty: 54
Rejestracja: 06.01.2015 15:10:15
Kontakt:

Post autor: sneakerheadg »

Dziekuje bardzo za podpowiedz. Wezme do serca i chyba wybiore Treka. Ostatnie trzy pytania:

Jak ten carbon w modelu 9.8 sie spisuje pod wzgledem wytrzymalosci?

Jaki rozmiar na 190cm, mozna porownywac ta rozmiarowke ze starszymi Trekami HT XC?

Jaka roznica miedzy Slash 8 a 9?

Dzieki i PZDR
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

Slash w karbonie jest dopiero od 2015 więc nie wiadomo jak się spisuje, ale biorąc pod uwagę zajebistą gwarancję w Treku myślę że nie ma to znaczenia (chociaż nie uważam że będzie spisywać się źle)
Główne różnice to damper, koła a największa to napęd 1x11 konta 2x10 . Różnica kosmos między 8 a 9.

Nie wiem na kiedy chcesz mieć rower, ale slash 9 będzie dostępny dopiero w kwietniu.
polok03
Posty: 237
Rejestracja: 11.08.2005 18:03:01
Kontakt:

Post autor: polok03 »

@sneakerheadg

Do treka dopłacasz kupę kasy za firmę. Ja w tej kasie bez wahania brałbym Norco Range.
http://www.evanscycles.com/products/nor ... e-ec073033

Za 17k może kupisz wyższą wersję z napędem 1x11 czyli już na pełnym wypasie.
Jakbyś miał wątpliwości, co te rowery potrafią to pooglądaj to:
http://www.pinkbike.com/news/just-anoth ... -2014.html
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Jak nie jesteś pro to za napęd 1x11 bym podziękował, trzeba mieć naprawdę pancerną łydę, żeby na tym podjeżdżać.
Za 17 kafli?
http://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3510
lub w bardziej hardkorowej wersji z jednym blatem jak masz moc:
http://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3509
Z gówna bata nie ukręcisz.
sneakerheadg
Posty: 54
Rejestracja: 06.01.2015 15:10:15
Kontakt:

Post autor: sneakerheadg »

Nie jestem Pro ale mam za soba kilka ladnych lat na rowerze, po prostu wracam pod dluzszej przerwie a jako ze sie w uj pozmienialo to zaciagam tutaj rady.
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

@KubaLa - ja mam 1x9 na kasecie 11-32 i zębatce 36t i spokojnie daje radę podjechać niemalże wszędzie... A jakoś specjalnie łydy napakowanej nie mam ;P W 1x11 zazwyczaj jest szerszy rozstaw np. 11-36, więc jest tylko łatwiej, no i większość tych ram jest przystosowana pod korbienie i nie pływa tak jak moja ;P
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

@Vinrael
W 1x11 zazwyczaj jest 10-42 więc przy blacie 34z najlżejsze przełożenie to 0.76
W 2x10 napędzie z koronką 11-36 i blatem 26z mamy najlżejsze przełożenie 0.72
Więc 1x11 daje nam to samo co 2x10
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Ja to rozumiem, tym bardziej właśnie nie rozumiem dlaczego 11x1 jest tylko dla prosów ze złotą łydą ;P Skoro na przełożeniu 0,89 (najlżejsze u mnie) się da to na 0,76 chyba tym bardziej...
A 1x11 wychodzi lżej i bardziej pewnie od 2x10 ;)
sneakerheadg
Posty: 54
Rejestracja: 06.01.2015 15:10:15
Kontakt:

Post autor: sneakerheadg »

Stwierdzilem ze za hajs ktory przeznacze na fabryczny rower byc moze lepsza opcja jest złożenie go. Odezwalem sie do mojego rodzimego i ulubionego dystrybutora 7 anny z lista czesci na ktorych chce rower. Wyszlo mi cos takiego:

Amor: Fox 34 Talas 27,5 160mm  

Rama: NS Snabb E roz L. + Monarch RT3 Debon Air
Hamulce: Hope Stealth Tech EVO M4 + 2x tarcze wentylowane Hope 203mm
Kierownica: Crank Brothers Opium 3
Koła:
Piasty: Hope Pro 2 Evo Przod + Tyl
Obrecze: NS Enigma 27,5

Korba: E.13 Lg1r
Zebatka: Hope
Most: Hope FR
Napinacz : LG1
Suport: Hope lub inny pasujacy

Glownie Hope i rama NS bo wiadomo 7 anna. Czekam teraz na wycene i jesli wszystko pojdzie po mojej mysli wlasnie na takim rowerze bede smigal. Macie jakies rady lub propozycje zmian?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości