Modyfikacja mocowania dampera
Modyfikacja mocowania dampera
Witam wszystkich na forum.
Zamierzam nieco zmodyfikować moją ramę (Threesome) http://www3.zippyshare.com/v/vsQHt8dj/file.html
żeby poprawić kąty i zwiększyć skok. Planuję przesunąć mocowanie górnego oczka dampera o ok 30mm i zamiast oryginalnego dampera 200x57 (skok ramy 140mm, przełożenie 2.45) zamontować 222x66. A to dodatkowe 8mm, poprawiłoby mi trochę kąt główki, wysokość suportu itp. Pytanie czy taka modyfikacja może przynieść pozytywne skutki, damer jest tak mocowany: http://www81.zippyshare.com/v/t61stLcT/file.html planuję dospawać po całej długości tego trójkąta dodatkowe wzmocnienie i dopiero wiercić (chyba że w tym przypadku nie ma sensu tego wzmacniać?)
Rama to jednozawias, wybrać damper (monarch) low volume czy hight volume? Ważę 65kg więc tune wybrałbym raczej D zamiast E.
Zamierzam nieco zmodyfikować moją ramę (Threesome) http://www3.zippyshare.com/v/vsQHt8dj/file.html
żeby poprawić kąty i zwiększyć skok. Planuję przesunąć mocowanie górnego oczka dampera o ok 30mm i zamiast oryginalnego dampera 200x57 (skok ramy 140mm, przełożenie 2.45) zamontować 222x66. A to dodatkowe 8mm, poprawiłoby mi trochę kąt główki, wysokość suportu itp. Pytanie czy taka modyfikacja może przynieść pozytywne skutki, damer jest tak mocowany: http://www81.zippyshare.com/v/t61stLcT/file.html planuję dospawać po całej długości tego trójkąta dodatkowe wzmocnienie i dopiero wiercić (chyba że w tym przypadku nie ma sensu tego wzmacniać?)
Rama to jednozawias, wybrać damper (monarch) low volume czy hight volume? Ważę 65kg więc tune wybrałbym raczej D zamiast E.
Re: Modyfikacja mocowania dampera
Dampery 222 mają 70mm skoku 

Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Zamierzam kupić właśnie Monarcha 222x66, chyba że ktoś widział gdzieś damper 222x70 powietrzny za ok 500zł. Pytanie brać monarcha HV czy LV, D czy E? Teraz mam damper x-fusion o2 pva, ale nie mam pojęcia jak jest zaworowany, wolałbym mieć zawiechę bardziej liniową, ale obawiam się czy monarch HV LL kompresja/tłumienie (taki mogę kupić) nie będzie przelatywać przez skok. Wielkich dropów nie będe skakał.
Wydaje mi się że z tego rowerka można zrobić całkiem niezłą maszynę do enduro. Myślę, że zrobiłem w Linkage w miarę dokładny projekt, tu jest oryginalne ustawienie (mam jedna tulejke offsetową, więc odejmuję od długości dampera 2mm): http://www48.zippyshare.com/v/nyeaywJW/file.html
Tutaj przy przesuniętym mocowaniu o 30mm i damperze 216x63: http://www14.zippyshare.com/v/QLY48Wsd/file.html
Tutaj też przy przesunięciu
o 30mm, ale damperze 222x66:
http://www36.zippyshare.com/v/9etvMzkF/file.html
Takie krótkie pytanie - jak odczytać ten wykres? http://www52.zippyshare.com/v/E31mFq32/file.html
Tutaj przy przesuniętym mocowaniu o 30mm i damperze 216x63: http://www14.zippyshare.com/v/QLY48Wsd/file.html
Tutaj też przy przesunięciu
o 30mm, ale damperze 222x66:
http://www36.zippyshare.com/v/9etvMzkF/file.html
Takie krótkie pytanie - jak odczytać ten wykres? http://www52.zippyshare.com/v/E31mFq32/file.html
Przy zamknięciu wygląda to tak: http://www80.zippyshare.com/v/ZOhhBzuQ/file.html , kiedy się okaże że jednak dobija do opony wtedy włożę do komory powietrznej dampera jakiś większy odbojnik. Sama charakterystyka ugięcia na wykresie wydaje się być ok? Pod koniec skoku zawiecha będzie się utwardzać?
Nie wiem w końcu jak bym miał brać tego Monarcha LV, czy wybrać tune D czy E przy mojej wadze 66kg? Na wykresie mam Falling rate - http://foto.mtb-forum.it/data//950/tune.jpg
Nie wiem w końcu jak bym miał brać tego Monarcha LV, czy wybrać tune D czy E przy mojej wadze 66kg? Na wykresie mam Falling rate - http://foto.mtb-forum.it/data//950/tune.jpg
Wykonaj cały nowy trójkąt przyczepiony tak do górnej jak i dolnej rury. Coś jak w mojej Pomarańczy. Nie ma szans by to nie wytrzymało wszystkiego czym w to rzucisz
.
Tu masz foty o co mi chodzi:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=97525

Tu masz foty o co mi chodzi:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=97525
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
GG:8899894
Re:
A wygrzewałeś ramę po spawaniu?poldeck pisze:Wykonaj cały nowy trójkąt przyczepiony tak do górnej jak i dolnej rury. Coś jak w mojej Pomarańczy. Nie ma szans by to nie wytrzymało wszystkiego czym w to rzucisz.
Tu masz foty o co mi chodzi:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=97525
Właściwie to alu zawsze po spawaniu trzeba wygrzewać?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość