RS Vivid 2014

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Schokowafel pisze:Co do USD to w przypadku MX są one sztywniejsze od klasycznych a różnica w masie nieresorowanej jest bardzo duża co sprawiło że zdominowały rynek. W mtb niestety masa nieresorowana juz nie jest tak razoca mniejsze i wystepuje problem ze sztywnościa przy zachowaniu konkurencyjnej wagi. Zobaczymy jak sie sprawi CTA w emeraldzie.
Raczej chodzi o to, że USD jest sztywniejsze w jednej płaszczyźnie ale skrętnie juz nie jest. Nie jest to problemem jak może to ważyc tone.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

już nic ;)
pozdro

frango
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Jest sztywniejsze we wszystkich płaszczyznach, także bocznie ;)
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Ale nie skrętnie
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Tak sie zastanawiam czym sie ma w jeździe objawiać magiczny brak sztywności? Że jak skręcam to rower reaguje 1s później czy co? ;> Albo, że na korzeniach koło samo skręca? ;>
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

to popytaj ludzi co na shiverach smigali jak świetnie rower skreca ...
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

off_road pisze:Tak sie zastanawiam czym sie ma w jeździe objawiać magiczny brak sztywności? Że jak skręcam to rower reaguje 1s później czy co? ;> Albo, że na korzeniach koło samo skręca? ;>
Jak ważysz 30kg to nie czujesz ;)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

off_road pisze:Tak sie zastanawiam czym sie ma w jeździe objawiać magiczny brak sztywności? Że jak skręcam to rower reaguje 1s później czy co? ;> Albo, że na korzeniach koło samo skręca? ;>
Spaced pisze:Jak ważysz 30kg to nie czujesz
dokładnie 8-)
Korean_Boy pisze:to popytaj ludzi co na shiverach smigali jak świetnie rower skreca ...
ja ważąc 65kg nie odczuwałem braku sztywności w Shivie. Ale fakt, że jak trzymałem koło kolanami i skręcałem kiere to koło dość łatwo się skręcało o dobre pare stopni. Ale podczas jazdy nie czułem tego
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

MUSZEL pisze:Ale fakt, że jak trzymałem koło kolanami i skręcałem kiere to koło dość łatwo się skręcało o dobre pare stopni. Ale podczas jazdy nie czułem tego
I o tym mowa ;) Ja zapytałem w prost jak to się przekłada na jazdę. I nikt nie odpowiedział konkretnie ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Miało być skrętnie, zamotało mi się słówko. USD w moto jest sztywniejsze skrętnie, bocznie, poprzecznie, prążkowano, we wszystkie strony i nic wam nie poradze ze w mtb jest na odwrót!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Podstawowym błedem jest, ze będziecie "Czuć" brak sztywności. To widać, to wpływa na jazde ale jeździłem na mega niesztywnym amorze na 9mm i pomimo tego, że widziałem jak sie wychyla w każdą strone to nie czulem tego.

Schokowafel pisze:Miało być skrętnie, zamotało mi się słówko. USD w moto jest sztywniejsze skrętnie, bocznie, poprzecznie, prążkowano, we wszystkie strony i nic wam nie poradze ze w mtb jest na odwrót!
Skrętnie tez jest mniej sztywne ale przy tej masie to juz nie robi róznicy.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Spaced pisze:Skrętnie tez jest mniej sztywne ale przy tej masie to juz nie robi róznicy.
Spaced tyle co poszedłem do garazu wpakowałem koło między dziurę w palecie i próbowałem skręcać... żebyś się nie zdziwił sztywno fest było ;) prędzej kiera się odgina niż amor ;) Mowa o zawieszeniu w KX250.
Całkowicie inne wrażenia niż na rowerowym USD.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

off_road pisze:Spaced tyle co poszedłem do garazu wpakowałem koło między dziurę w palecie i próbowałem skręcać... żebyś się nie zdziwił sztywno fest było prędzej kiera się odgina niż amor Mowa o zawieszeniu w KX250.
Całkowicie inne wrażenia niż na rowerowym USD.
Nie zrozumiałeś. Jest mniej sztywno ale na tyle sztywno, że nie wyczujesz. Jak nie trzeba kosić wagi to problem sztywności jest do rozwiązania. Bo konstrukcyjnie motocyklowy USD to nie jest jakas space puszka.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

off_road pisze:Ja zapytałem w prost jak to się przekłada na jazdę. I nikt nie odpowiedział konkretnie
Spróbuj pod małym kątem podjechać na krawężnik na amorze z miękką a potem ze sztywną osią to pozujesz :)
Z gówna bata nie ukręcisz.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Czyli nań nie wjadę mając miękką oś tak? Każesz mi przetestować ale nie wiem jaki ma być efekt ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Hmmm, koło ci się tak jakby uślizgnie, na pewno kojarzysz ten efekt :) Z sztywną osią możesz podjechać pod mniejszym kątem bez tego uślizgu.
Testowałem jak przesiadłem się kiedyś z duro na z-150 :)
Z gówna bata nie ukręcisz.
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Nie wiem który raz powtórze ale usd w moto jest sztywniejsze od klasyka. W moto nie ma boostera przez co usd jak i zwykly maja tyle samo pkt. podporowych ich budowa ma taki sam rozklad sil a cala sztywność amortyzatora zalezy o polek i rur w nich zamocowanych. W zwyklym mamy cieniutkie lagi, a w usd masywne golenie. Odpowiedz jest chyba prosta? I nie są to tylko moje wymysły tylko czysty fakt, jak ktoś jeszcze dalej bedzie drazyl temat zaraz sie wk***e i odpale autocada.

Co do mtb to roznice w sztywnosci są spore ale daje sie to we znaki dopiero w przypadku miekkiej osi. na 9mm starty z bramki są dziwne, a osobiscie mialem problem z pierdzeniem w bandach (opona ocierala o golenie). USD pokroju dziurado tez sie fajnie gibie z tym wyjątkiem że ma jakby taki wstepny brak sztywności ale mocniejsze wygiecie jest juz trudne. Taka jakby martwa strefa. Podczas jazdy trudno cos wyczuc, na pewno nie jest to czynnik decydujący o przegranej na WC, aczkolwiek przy agresywnym wbiciu w bande moze wystąpić taki mały lag.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Schokowafel pisze:Nie wiem który raz powtórze ale usd w moto jest sztywniejsze od klasyka. W moto nie ma boostera przez co usd jak i zwykly maja tyle samo pkt. podporowych ich budowa ma taki sam rozklad sil a cala sztywność amortyzatora zalezy o polek i rur w nich zamocowanych. W zwyklym mamy cieniutkie lagi, a w usd masywne golenie. Odpowiedz jest chyba prosta? I nie są to tylko moje wymysły tylko czysty fakt, jak ktoś jeszcze dalej bedzie drazyl temat zaraz sie wk***e i odpale autocada.
Masz rację i za to skrzynka piwa.
Schokowafel pisze:Podczas jazdy trudno cos wyczuc, na pewno nie jest to czynnik decydujący o przegranej na WC, aczkolwiek przy agresywnym wbiciu w bande moze wystąpić taki mały lag.
I o taką odpowiedź mi chodziło! :D
Po przesiadce z monstera na ave właściwie nic negatywnego nie odczułem dla tego tak dociekliwie pytałem OCB.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości