Raczej chodzi o to, że USD jest sztywniejsze w jednej płaszczyźnie ale skrętnie juz nie jest. Nie jest to problemem jak może to ważyc tone.Schokowafel pisze:Co do USD to w przypadku MX są one sztywniejsze od klasycznych a różnica w masie nieresorowanej jest bardzo duża co sprawiło że zdominowały rynek. W mtb niestety masa nieresorowana juz nie jest tak razoca mniejsze i wystepuje problem ze sztywnościa przy zachowaniu konkurencyjnej wagi. Zobaczymy jak sie sprawi CTA w emeraldzie.
RS Vivid 2014
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
off_road pisze:Tak sie zastanawiam czym sie ma w jeździe objawiać magiczny brak sztywności? Że jak skręcam to rower reaguje 1s później czy co? ;> Albo, że na korzeniach koło samo skręca? ;>
dokładnieSpaced pisze:Jak ważysz 30kg to nie czujesz

ja ważąc 65kg nie odczuwałem braku sztywności w Shivie. Ale fakt, że jak trzymałem koło kolanami i skręcałem kiere to koło dość łatwo się skręcało o dobre pare stopni. Ale podczas jazdy nie czułem tegoKorean_Boy pisze:to popytaj ludzi co na shiverach smigali jak świetnie rower skreca ...
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
Podstawowym błedem jest, ze będziecie "Czuć" brak sztywności. To widać, to wpływa na jazde ale jeździłem na mega niesztywnym amorze na 9mm i pomimo tego, że widziałem jak sie wychyla w każdą strone to nie czulem tego.
Skrętnie tez jest mniej sztywne ale przy tej masie to juz nie robi róznicy.Schokowafel pisze:Miało być skrętnie, zamotało mi się słówko. USD w moto jest sztywniejsze skrętnie, bocznie, poprzecznie, prążkowano, we wszystkie strony i nic wam nie poradze ze w mtb jest na odwrót!
Spaced tyle co poszedłem do garazu wpakowałem koło między dziurę w palecie i próbowałem skręcać... żebyś się nie zdziwił sztywno fest byłoSpaced pisze:Skrętnie tez jest mniej sztywne ale przy tej masie to juz nie robi róznicy.


Całkowicie inne wrażenia niż na rowerowym USD.
Nie zrozumiałeś. Jest mniej sztywno ale na tyle sztywno, że nie wyczujesz. Jak nie trzeba kosić wagi to problem sztywności jest do rozwiązania. Bo konstrukcyjnie motocyklowy USD to nie jest jakas space puszka.off_road pisze:Spaced tyle co poszedłem do garazu wpakowałem koło między dziurę w palecie i próbowałem skręcać... żebyś się nie zdziwił sztywno fest było prędzej kiera się odgina niż amor Mowa o zawieszeniu w KX250.
Całkowicie inne wrażenia niż na rowerowym USD.
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
Nie wiem który raz powtórze ale usd w moto jest sztywniejsze od klasyka. W moto nie ma boostera przez co usd jak i zwykly maja tyle samo pkt. podporowych ich budowa ma taki sam rozklad sil a cala sztywność amortyzatora zalezy o polek i rur w nich zamocowanych. W zwyklym mamy cieniutkie lagi, a w usd masywne golenie. Odpowiedz jest chyba prosta? I nie są to tylko moje wymysły tylko czysty fakt, jak ktoś jeszcze dalej bedzie drazyl temat zaraz sie wk***e i odpale autocada.
Co do mtb to roznice w sztywnosci są spore ale daje sie to we znaki dopiero w przypadku miekkiej osi. na 9mm starty z bramki są dziwne, a osobiscie mialem problem z pierdzeniem w bandach (opona ocierala o golenie). USD pokroju dziurado tez sie fajnie gibie z tym wyjątkiem że ma jakby taki wstepny brak sztywności ale mocniejsze wygiecie jest juz trudne. Taka jakby martwa strefa. Podczas jazdy trudno cos wyczuc, na pewno nie jest to czynnik decydujący o przegranej na WC, aczkolwiek przy agresywnym wbiciu w bande moze wystąpić taki mały lag.
Co do mtb to roznice w sztywnosci są spore ale daje sie to we znaki dopiero w przypadku miekkiej osi. na 9mm starty z bramki są dziwne, a osobiscie mialem problem z pierdzeniem w bandach (opona ocierala o golenie). USD pokroju dziurado tez sie fajnie gibie z tym wyjątkiem że ma jakby taki wstepny brak sztywności ale mocniejsze wygiecie jest juz trudne. Taka jakby martwa strefa. Podczas jazdy trudno cos wyczuc, na pewno nie jest to czynnik decydujący o przegranej na WC, aczkolwiek przy agresywnym wbiciu w bande moze wystąpić taki mały lag.
Masz rację i za to skrzynka piwa.Schokowafel pisze:Nie wiem który raz powtórze ale usd w moto jest sztywniejsze od klasyka. W moto nie ma boostera przez co usd jak i zwykly maja tyle samo pkt. podporowych ich budowa ma taki sam rozklad sil a cala sztywność amortyzatora zalezy o polek i rur w nich zamocowanych. W zwyklym mamy cieniutkie lagi, a w usd masywne golenie. Odpowiedz jest chyba prosta? I nie są to tylko moje wymysły tylko czysty fakt, jak ktoś jeszcze dalej bedzie drazyl temat zaraz sie wk***e i odpale autocada.
I o taką odpowiedź mi chodziło!Schokowafel pisze:Podczas jazdy trudno cos wyczuc, na pewno nie jest to czynnik decydujący o przegranej na WC, aczkolwiek przy agresywnym wbiciu w bande moze wystąpić taki mały lag.

Po przesiadce z monstera na ave właściwie nic negatywnego nie odczułem dla tego tak dociekliwie pytałem OCB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości