amortyzator do 1400zl... TRAVIS??
Nie wiem co ma travis w środku, ja jeździłem na travisie 150 mm kosztowal ok 1000 zł uzywka, i więcej na tym jeździć nie chce, tzn może przesadzam, ale jezdzilem na stance kinpin po "serwisowych zmianach" jezdzilem na travisie i na shermanie i poprostu są twarde, do dh sie nie nadają, być moze trzeba pogrzebać w nich - nie wiem, ja manitou bym nie brał.
Travis posiada TPC+ i system intristic. to drugie odpowiada za twardosc amortyzatora w koncowej fazie skoku...BikerJG pisze:ale travis INTRISTIC chyba nie ma tlumikow tpc?? I mam nadzieje ze anoda nie zchodzi z goleni Wink
Tak to wynika z mojej wiedzy... jak ktos z powyzszych napisal staraj sie o niego dbac, uzywaj brunoxa i bedzie cacy...
poswiec mu troszke u wagi a napewno nie zawiedzie cie...
pozdro
Moje "maleństwo" ... http://refiko.pinkbike.com/album/first-full/
intristic napewno ne zapobiega bujaniu... intristic to system "niekonczacego sie skoku" czyli twardosci. A tpc to sysem przeciw bujaniu ktory mi sie bardzo nie podobal (powinien sie nazywac systemem anty amortyzacji
) Zobaczymy jak to bedzie. A mial ktos np porownanie do 888rc?? Chodzi mi o osobe ktora na tym jezdzila.

BikerJG Wybacz ale co do TPC+ to głupoty gadasz. SPV jest przeciwko bujaniu i to amory z SPV były nie czułe na małe nierówności... Zresztą poczytaj sobie tutaj:
http://www.manitou.com.pl/manitou_2006/ ... echnologia
Masz wyraźnie napisane który tłumik jak działa, i że Interstic zapobiega bujaniu, a TPC+ wcale nic takiego nia ma...
Pozwolę sobie nawet skopiować z ww. strony:
INTRINSIC DAMPING
To kolejny milowy krok na miarę systemu SPV. Technologia INTRINSIC DAMPING bazując na systemie SPV jest dopasowana do amortyzatorów o dużym skoku wykorzystywanych w dowhillu czy freeride.
INTRINSIC DAMPING zapewnia bardzo duże możliwości regulacyjne, a nieliniowa charakterystyka jaką zapewnia idealnie sprawdza się we wszystkich grawitacyjnych odmianach kolarstwa. Systemem INTRINSIC DAMPING zapewnia bardzo dużą czułość na nierówności już w pierwszych milimetrach swej pracy, a jednocześnie jest odporny na wpływ pedałowania.
TPC+ POSITION ACTIVATED DAMPING
Technologia ta jest dostępna w modelach: Dorado, Black, Scareb, Stance.
TPC+ jest najbardziej rozwiniętym przedstawicielem rodziny TPC opartym na zamkniętym niskociśnieniowym systemie tłumienia olejowego. TPC+ posiada dwa tłumiki-kompresji i tłumienia odbicia. W tłumiku kompresji zamontowano trzeci ruchomy tłok poprawiający czułość widelca na małych nierównościach. W większości amortyzatorów wyposażonych w system TPC+ tłumik odbicia posiada działającą bardzo efektywnie regulację. Często w tym systemie montowana jest blokada skoku (lockout lub remote lockout). Charakterystyczne dla tłumików TPC+ jest to, że maksymalna zmiana wartości tłumienia jest uzyskiwana już po przekręceniu regulatora o180 stopni (tzw. regulator Quick Range). Ponieważ tłoki działają w systemie niskociśnieniowym, a objętość oleju jest duża, wyeliminowane zostało zjawisko kawitacji (tworzenia się w cieczy bąbelków powietrza) co zapewnia bardzo długą i efektywną pracę tłumików.
TPC+ jest systemem zamkniętym, dzięki czemu użyty olej zachowuje czystość i swe właściwości znacznie dłużej niż w systemach gdzie olej odpowiedzialny za tłumienie służy również do smarowania widelca.
http://www.manitou.com.pl/manitou_2006/ ... echnologia
Masz wyraźnie napisane który tłumik jak działa, i że Interstic zapobiega bujaniu, a TPC+ wcale nic takiego nia ma...
Pozwolę sobie nawet skopiować z ww. strony:
INTRINSIC DAMPING
To kolejny milowy krok na miarę systemu SPV. Technologia INTRINSIC DAMPING bazując na systemie SPV jest dopasowana do amortyzatorów o dużym skoku wykorzystywanych w dowhillu czy freeride.
INTRINSIC DAMPING zapewnia bardzo duże możliwości regulacyjne, a nieliniowa charakterystyka jaką zapewnia idealnie sprawdza się we wszystkich grawitacyjnych odmianach kolarstwa. Systemem INTRINSIC DAMPING zapewnia bardzo dużą czułość na nierówności już w pierwszych milimetrach swej pracy, a jednocześnie jest odporny na wpływ pedałowania.
TPC+ POSITION ACTIVATED DAMPING
Technologia ta jest dostępna w modelach: Dorado, Black, Scareb, Stance.
TPC+ jest najbardziej rozwiniętym przedstawicielem rodziny TPC opartym na zamkniętym niskociśnieniowym systemie tłumienia olejowego. TPC+ posiada dwa tłumiki-kompresji i tłumienia odbicia. W tłumiku kompresji zamontowano trzeci ruchomy tłok poprawiający czułość widelca na małych nierównościach. W większości amortyzatorów wyposażonych w system TPC+ tłumik odbicia posiada działającą bardzo efektywnie regulację. Często w tym systemie montowana jest blokada skoku (lockout lub remote lockout). Charakterystyczne dla tłumików TPC+ jest to, że maksymalna zmiana wartości tłumienia jest uzyskiwana już po przekręceniu regulatora o180 stopni (tzw. regulator Quick Range). Ponieważ tłoki działają w systemie niskociśnieniowym, a objętość oleju jest duża, wyeliminowane zostało zjawisko kawitacji (tworzenia się w cieczy bąbelków powietrza) co zapewnia bardzo długą i efektywną pracę tłumików.
TPC+ jest systemem zamkniętym, dzięki czemu użyty olej zachowuje czystość i swe właściwości znacznie dłużej niż w systemach gdzie olej odpowiedzialny za tłumienie służy również do smarowania widelca.
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
nie czytalem wszystkiego,,, travis mieciutki nie wiem na jaka cholere trzeba psikac brunoxa, swojego mam ponad miecha i nie ruszalem. jezdze przy -5 i zimniej i ladnie pracuje.
_________________________
http://ddex.pinkbike.com/album/better-ones/
http://ddex.pinkbike.com/album/better-ones/
mógłbyś wysłać jakieś foty roweru i amora na maila sob-biel@o2.pl ? jakby co to może kupiłbym w lutym, może marcu ale jeszcze zobacze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość