amortyzator do 1400zl... TRAVIS??

okok
Posty: 139
Rejestracja: 20.01.2007 08:59:15
Kontakt:

Post autor: okok »

BikerJG Intersitic nie ma TPC ;], Z TPC chodziło mi o to co napisał D_Homer, bo TPC+ są w "niższych" modelach Travisów
D_Homer
Posty: 150
Rejestracja: 13.04.2007 08:48:58
Kontakt:

Post autor: D_Homer »

Nie wiem co ma travis w środku, ja jeździłem na travisie 150 mm kosztowal ok 1000 zł uzywka, i więcej na tym jeździć nie chce, tzn może przesadzam, ale jezdzilem na stance kinpin po "serwisowych zmianach" jezdzilem na travisie i na shermanie i poprostu są twarde, do dh sie nie nadają, być moze trzeba pogrzebać w nich - nie wiem, ja manitou bym nie brał.
refiko
Posty: 373
Rejestracja: 19.04.2005 16:19:17
Lokalizacja: Brzeziny
Kontakt:

Post autor: refiko »

BikerJG pisze:ale travis INTRISTIC chyba nie ma tlumikow tpc?? I mam nadzieje ze anoda nie zchodzi z goleni Wink
Travis posiada TPC+ i system intristic. to drugie odpowiada za twardosc amortyzatora w koncowej fazie skoku...

Tak to wynika z mojej wiedzy... jak ktos z powyzszych napisal staraj sie o niego dbac, uzywaj brunoxa i bedzie cacy...
poswiec mu troszke u wagi a napewno nie zawiedzie cie...
pozdro
Moje "maleństwo" ... http://refiko.pinkbike.com/album/first-full/
okok
Posty: 139
Rejestracja: 20.01.2007 08:59:15
Kontakt:

Post autor: okok »

refiko Poprawka - to są dwa osobne systemy tłumienia, TPC+ i Intristic, ten drugi zapobiega bujaniu, coś jakby SPV
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

intristic napewno ne zapobiega bujaniu... intristic to system "niekonczacego sie skoku" czyli twardosci. A tpc to sysem przeciw bujaniu ktory mi sie bardzo nie podobal (powinien sie nazywac systemem anty amortyzacji :D ) Zobaczymy jak to bedzie. A mial ktos np porownanie do 888rc?? Chodzi mi o osobe ktora na tym jezdzila.
okok
Posty: 139
Rejestracja: 20.01.2007 08:59:15
Kontakt:

Post autor: okok »

BikerJG Wybacz ale co do TPC+ to głupoty gadasz. SPV jest przeciwko bujaniu i to amory z SPV były nie czułe na małe nierówności... Zresztą poczytaj sobie tutaj:
http://www.manitou.com.pl/manitou_2006/ ... echnologia

Masz wyraźnie napisane który tłumik jak działa, i że Interstic zapobiega bujaniu, a TPC+ wcale nic takiego nia ma...

Pozwolę sobie nawet skopiować z ww. strony:

INTRINSIC DAMPING
To kolejny milowy krok na miarę systemu SPV. Technologia INTRINSIC DAMPING bazując na systemie SPV jest dopasowana do amortyzatorów o dużym skoku wykorzystywanych w dowhillu czy freeride.
INTRINSIC DAMPING zapewnia bardzo duże możliwości regulacyjne, a nieliniowa charakterystyka jaką zapewnia idealnie sprawdza się we wszystkich grawitacyjnych odmianach kolarstwa. Systemem INTRINSIC DAMPING zapewnia bardzo dużą czułość na nierówności już w pierwszych milimetrach swej pracy, a jednocześnie jest odporny na wpływ pedałowania.


TPC+ POSITION ACTIVATED DAMPING
Technologia ta jest dostępna w modelach: Dorado, Black, Scareb, Stance.
TPC+ jest najbardziej rozwiniętym przedstawicielem rodziny TPC opartym na zamkniętym niskociśnieniowym systemie tłumienia olejowego. TPC+ posiada dwa tłumiki-kompresji i tłumienia odbicia. W tłumiku kompresji zamontowano trzeci ruchomy tłok poprawiający czułość widelca na małych nierównościach. W większości amortyzatorów wyposażonych w system TPC+ tłumik odbicia posiada działającą bardzo efektywnie regulację. Często w tym systemie montowana jest blokada skoku (lockout lub remote lockout). Charakterystyczne dla tłumików TPC+ jest to, że maksymalna zmiana wartości tłumienia jest uzyskiwana już po przekręceniu regulatora o180 stopni (tzw. regulator Quick Range). Ponieważ tłoki działają w systemie niskociśnieniowym, a objętość oleju jest duża, wyeliminowane zostało zjawisko kawitacji (tworzenia się w cieczy bąbelków powietrza) co zapewnia bardzo długą i efektywną pracę tłumików.
TPC+ jest systemem zamkniętym, dzięki czemu użyty olej zachowuje czystość i swe właściwości znacznie dłużej niż w systemach gdzie olej odpowiedzialny za tłumienie służy również do smarowania widelca.
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

a no racja ;) powalilo mi sie troche. Wiec sprostuje ze bardzo nie lubie systemu spv z shermanow.
MaxDamageDA
Posty: 6082
Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: MaxDamageDA »

Chodz na rower :D Zaraz skoncze sniadanie i obgadamy :D
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

BikerJG travis dobry zakup. Zwłaszcza, że można mieć relatywnie nowego w dobrej cenie. 888rc to z reguły 05 zostały nowe, a i tak trudno znalesc, za to znalezienie 06 albo 07 travisa triple w dobrej cenie to pikuś po tym co spv zrobił z renomą firmy.
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

MaxDamageDA powiedzial "Chodz na rower Zaraz skoncze sniadanie i obgadamy " i wyjechalismy o 15 :D
ddex
Posty: 1081
Rejestracja: 06.07.2006 20:07:38
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: ddex »

nie czytalem wszystkiego,,, travis mieciutki nie wiem na jaka cholere trzeba psikac brunoxa, swojego mam ponad miecha i nie ruszalem. jezdze przy -5 i zimniej i ladnie pracuje.
okok
Posty: 139
Rejestracja: 20.01.2007 08:59:15
Kontakt:

Post autor: okok »

ddex Brunoxa po to, aby wypłukiwał brud z wnętrza uszczelek i zapobiegał przedostawania się syfu to oleju, w tej pół-otwartej kąpieli... Wtedy po prostu nie będziesz musiał tak szybko serwisu robić ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

okok wystarczy dobre uszczelki kupić ;)
okok
Posty: 139
Rejestracja: 20.01.2007 08:59:15
Kontakt:

Post autor: okok »

Spaced Pewnie i tak ;) Ale skoro kupiłem nowego Travisa, to zamiast wydawać kilka dych na nowe uszczelki + nerwy na pierwszy serwis, wolałem posłuchać ludzi z BA i kupić za 10 zł brunoxa :P
t_jaworze
Posty: 557
Rejestracja: 19.04.2004 13:38:32
Lokalizacja: Jaworze
Kontakt:

Post autor: t_jaworze »

888 R czy RC to dobry wybor w tej cenie, pewne, nie wymagaja wielkiego serwisu i dobrze sie sprawuja. Mam do sprzedania 888R 04 za 1400
nooz
Posty: 475
Rejestracja: 27.12.2007 21:06:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: nooz »

mógłbyś wysłać jakieś foty roweru i amora na maila sob-biel@o2.pl ? jakby co to może kupiłbym w lutym, może marcu ale jeszcze zobacze
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość