Ramka do Enduro ?
Obstawiasz odrazu najgorszą możliwość. Aż tak tragicznie to nie będzie. A przynajmniej nie powinno hehe3,143k4r2 pisze:otalnie nie podoba mi sie sposob w jaki ta firma rozpatruje gwarancje.

Cały pikuś , że ciężko jest dorwać Reigna 170 skoku w Polsce. Jednak jeśli się uprzesz to zdobędziesz go. Chcieć to móc.
http://www.pinkbike.com/photo/1413291/
Skoro już mowa o Giancie AC, to gdyby nie blokowanie zawiechy przez hamulec, to nie zastanawiałbym się nad innymi opcjami. Chociaż pod cięższymi jeźdźcami lubią się łamać (chyba to wina wyżyłowanego przełożenie skoku z dampera).
Co do gwarancji na Gianty, to warto sprawdzić, czy coś się w tym temacie nie zmieniło. To wina raczej polskiego dystrybutora niż całej firmy. Dziwne, że na polskim rynku jedna z wiodących firm MTB ma swoich klintów w głębokim "szacunku".
W przyszłym roku sam pewnie będę rozważał opcję Reign vs. Rune (może jeszcze vs. Poison Furan). 3,143k4r2 jak się już zdecydujesz, to poproszę o recenzję.
Co do gwarancji na Gianty, to warto sprawdzić, czy coś się w tym temacie nie zmieniło. To wina raczej polskiego dystrybutora niż całej firmy. Dziwne, że na polskim rynku jedna z wiodących firm MTB ma swoich klintów w głębokim "szacunku".
W przyszłym roku sam pewnie będę rozważał opcję Reign vs. Rune (może jeszcze vs. Poison Furan). 3,143k4r2 jak się już zdecydujesz, to poproszę o recenzję.
Dopowiem kilka slow na temat Gianta.
Po pierwsze wyjasnijmy fakt, ze Reign a Reign X.0 to sa calkiem inne ramy. Roznia sie zarowno geometria, zastosowaniem jak i wytrzymaloscia- nie mowiac o skoku zawieszenia. Na zwyklym reignie spokojnie pojezdzisz enduro wlaczajac strome podjazdy, a na drugi dzien wystartujesz w maratonie i jak masz pare w nogach mozesz w nim powalczyc
poniewaz rower na tej ramie zlozony moze bez wysilku wazyc 12.5kg. Natomiast X.0 to juz calkiem inna bajka. Jest to odpowiednik AC tyle ze z bajecznym zawieszeniem, nizsza waga i wieksza uniwersalnoscia. Teoretyczne przeznaczenie ramy to enduro/AM, lecz obecnie te definicje wkraczaja na trasy FR z prawdziwego zdarzenia. Tak wiec na takim sprzecie z foxem 36 na przodzie spokojnie mozemy pomyslec nad kilkumetrowym dropem na trasie czy udziale w zawodach DH (w kraju naszym oczywiscie) dla zabawy czy kilkudniowym wypadem w gory- bo ten rower to zniesie i w duzym stopniu ulatwi. Gdy dodac do tej ramy DHXa 5.0 Air i przemyslany osprzet to mamy bajeczny rower na polskie warunki.... tyle ze nie dla wariata ktory skacze i lata wszystko o czym pomysli, zasowa na zawodach z mysla o wygranej i chce miec rower nie do zajechania- dla takich osob sa "krówki" takie jak Glory czy Glory DH.
Mysle wiec ze ta rama bedzie dla zalozyciela tematu idealna.
A co do gwarancji w firmie Giant to sprawa wyglada nastepujaco.
Kilka lat temu wygladalo to cholernie nieciekawie gdyz rozpartywanie reklamacji bylo dokonywane po chamsku i tyle- "lamana? ktos ja musial zlamac a ramy same nie pekaja wiec musi byc to wina uzytkownika" tak to wygladalo mniej wiecej
I tak wlasnie sobie firma zrabala opinie na rynku. Jednak obecnie sprawy maja sie nieco inaczej. Mianowicie od kilku lat nikt z personelu przedstawicielstwa krajowego nie interesuje sie zbytnio reklamacjami. Wysylaja rame do profesjonalnej ekspertyzy gdzie mierzone sa katy, odksztalcenia, przeciazenia, uszkodzenia mechaniczne itp.- dosc skapliklowany proces ktory w przypadku ram z wyzszej polki nie jest dokonywany w kraju. Na tej podstawie wykonywana jest profesjonalna ekspertyza, na ktorej jest wypisane wszystko wlacznie z tym kiedy rama zostala zlamana- tak zaawansowany jest obecnie ten proces. I jesli faktycznie producent zawinil, czy po prostu rama byla popaprana od poczatku to wraz z ekspertyza przysylaja nowy sprzet bez zadnego ale. Ale spojrzmy prawdzie w oczy- ramy rzadko pekaja same od siebie czy z powodu wad konstrukcyjnych. Najczesciej dochodzi do tego w skutek uzytkowania niezgodnego z przeznaczeniem ( a np. AC uzywa sie glownie w DH i FR w naszym kraju podczas gdy przeznaczeniem jest enduro gdzie ten sprzet wytrzymalby dlugie lata), gleb typu niedoloty/przeloty czy takich ******* jak pekniecie odbojnika w damperze a jak zamkniemy bez niego rame to wiadomo jakie sa efekty. A jak wyzej pisalem podczas sprawdzania ramy wychodzi wszystko- doslownie wszystko. Od ekspertyzy mozna sie oczywiscie odwolac ale o dziwo nikt tego nie robi i sadze ze nie dlatego ze mu sie nie chce, tylko ze fakty sa takie a nie inne.
Zrobil sie z tego kolejny moj referat ale mysle ze kilku osobom odpowiedzialem na watpliwosci.
Po pierwsze wyjasnijmy fakt, ze Reign a Reign X.0 to sa calkiem inne ramy. Roznia sie zarowno geometria, zastosowaniem jak i wytrzymaloscia- nie mowiac o skoku zawieszenia. Na zwyklym reignie spokojnie pojezdzisz enduro wlaczajac strome podjazdy, a na drugi dzien wystartujesz w maratonie i jak masz pare w nogach mozesz w nim powalczyc

Mysle wiec ze ta rama bedzie dla zalozyciela tematu idealna.
A co do gwarancji w firmie Giant to sprawa wyglada nastepujaco.
Kilka lat temu wygladalo to cholernie nieciekawie gdyz rozpartywanie reklamacji bylo dokonywane po chamsku i tyle- "lamana? ktos ja musial zlamac a ramy same nie pekaja wiec musi byc to wina uzytkownika" tak to wygladalo mniej wiecej

I tak wlasnie sobie firma zrabala opinie na rynku. Jednak obecnie sprawy maja sie nieco inaczej. Mianowicie od kilku lat nikt z personelu przedstawicielstwa krajowego nie interesuje sie zbytnio reklamacjami. Wysylaja rame do profesjonalnej ekspertyzy gdzie mierzone sa katy, odksztalcenia, przeciazenia, uszkodzenia mechaniczne itp.- dosc skapliklowany proces ktory w przypadku ram z wyzszej polki nie jest dokonywany w kraju. Na tej podstawie wykonywana jest profesjonalna ekspertyza, na ktorej jest wypisane wszystko wlacznie z tym kiedy rama zostala zlamana- tak zaawansowany jest obecnie ten proces. I jesli faktycznie producent zawinil, czy po prostu rama byla popaprana od poczatku to wraz z ekspertyza przysylaja nowy sprzet bez zadnego ale. Ale spojrzmy prawdzie w oczy- ramy rzadko pekaja same od siebie czy z powodu wad konstrukcyjnych. Najczesciej dochodzi do tego w skutek uzytkowania niezgodnego z przeznaczeniem ( a np. AC uzywa sie glownie w DH i FR w naszym kraju podczas gdy przeznaczeniem jest enduro gdzie ten sprzet wytrzymalby dlugie lata), gleb typu niedoloty/przeloty czy takich ******* jak pekniecie odbojnika w damperze a jak zamkniemy bez niego rame to wiadomo jakie sa efekty. A jak wyzej pisalem podczas sprawdzania ramy wychodzi wszystko- doslownie wszystko. Od ekspertyzy mozna sie oczywiscie odwolac ale o dziwo nikt tego nie robi i sadze ze nie dlatego ze mu sie nie chce, tylko ze fakty sa takie a nie inne.
Zrobil sie z tego kolejny moj referat ale mysle ze kilku osobom odpowiedzialem na watpliwosci.
http://www.endura.pl
skoro mozna bylo kupic taka ramke od polskiedo dystrybutora za 4100 to czemu nie polecac. wisialy tam od grudnia ale teraz juz nie bo juz wyszlyLuis pisze:o ciekawe zarówno Kubabike jak i Topic jednocześnie polecają kupno ram z inteligentnymi systemami zawieszenia

sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
No wiec tak .... Dzwoniac po sklepach dystrybutorach itd mialem wrazenie ze zyje w epoce PRLu gdzie wszystko jest na kartki ...
Rune ? Prosze bardzo , interesujacy mnie model rozmiar i kolor bedzie dostepny najwczesniej za 9 tygodni ... ZART ?
Giant Reign ? Prosze bardzo, u dystrybutora nie ma ale znalezli 2 sztuki w magazynach w Niemczech - czas oczekiwania 2 tyg - WTF ? A przepraszam w polsce jest 1 sztuka ale M
Santa ? Alez prosze , za jedyne 3-5 tygodni bedzie u mnie w domu ... K....
Transition tutaj nie bylo wiekszych problemow aczkolwiek nie ma idealnie
Dirtbag i Bottlerocket dostepne od reki rozmiary S / M
Covert i Preston dostepne w ciagu 3 tyg
Nie kumam serio nie kumam, czlowiek ma kase ,chce ja odpowiednio wydac ale nie ma jak ... CHORE
a i na banshee jest juz 2 lata gwary
Rune ? Prosze bardzo , interesujacy mnie model rozmiar i kolor bedzie dostepny najwczesniej za 9 tygodni ... ZART ?
Giant Reign ? Prosze bardzo, u dystrybutora nie ma ale znalezli 2 sztuki w magazynach w Niemczech - czas oczekiwania 2 tyg - WTF ? A przepraszam w polsce jest 1 sztuka ale M
Santa ? Alez prosze , za jedyne 3-5 tygodni bedzie u mnie w domu ... K....
Transition tutaj nie bylo wiekszych problemow aczkolwiek nie ma idealnie
Dirtbag i Bottlerocket dostepne od reki rozmiary S / M
Covert i Preston dostepne w ciagu 3 tyg
Nie kumam serio nie kumam, czlowiek ma kase ,chce ja odpowiednio wydac ale nie ma jak ... CHORE
a i na banshee jest juz 2 lata gwary
n0 ridE n0 fUN
3,143k4r2 ale to akurat jest wszedzie. Jest poczatek sezonu i mialbys tak samo nawet w stanach. Po prostu teraz sie czeka. Taka rzeczywistość, ze wszystko jeszcze nie doszło do sklepów. Oczywiscie w stanach byłoby szybciej ale nasi "dystrybutorzy" robia małe zamówienia wiec nic dziwnego, ze sa ciagle braki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości