Opony Bezdętkowe

Norco Manik
Posty: 77
Rejestracja: 02.09.2008 16:54:43
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Norco Manik »

Ile kosztuje taka opona bezdętkowa o szerokości 2,1 do enduro oraz dobre i wytrzymałe obręcze?? :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Norco Manik to zalezy od konkretnej opony. Przeszukaj sklepy bo na sprzecie enduro nie znam sie pomimo faktu, ze tubeless tam popularniejsze jest.
Pewnie jak opony dh czyli sprowadzajac z uk 80-140zl.
bodzio2k
Posty: 1507
Rejestracja: 22.06.2004 15:58:24
Lokalizacja: Cracovia, Lesser Poland
Kontakt:

Post autor: bodzio2k »

Spaced:
Rozwalić nie jest wcale trudno najeżdżając na coś ostrego. ;-) Dużo trudniej jest skutecznie załatatać oponę. Wywaliłem już jednego hutchinsona i jednego miśka. A były zalane płynem Joe'eja.
No Pain No Game
[url=http://theoldpricks.com/]The Old Pricks Racing Team[/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

bodzio2k rozsadnie cisnienie pod trase trzeba dobierac i jesli sie jakiegos strasznego pecha to nic sie nie dzieje. W zyciu rozwalilem moze 3 opony z czego 2 byly w xc biku ;). Co do latania opony to latalem hutchinsona bo na za niskim cisnieniu na kamienie polecialem i opona styka dobrze.
A ostrych rzeczy i tak na trasie wypada unikac bo i detkowa opona pójdzie ;) Zreszta detkowe slabsze wiec jak idzie ust to i zwykla idzie z reguly.
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

Steel2 po pierwsze w Twoich wyliczeniach nie uwzględniłeś jednego znaczącego elementu = dętki w wydaniu DH, która zależnie od producenta przy grubości ścianki 2,3 do 2,7mmm wazy dla rozmiaru 26cali do 460gram (wersja Intense)

Druga ważna sprawa to stwierdzony w technicznych testach fakt, że siła potrzebna do zginania bocznej ścianki jako jednorodnego materiału (czuli przykładowo grubszej ścianki opony UST) jest mniejsza nić do zginania dwuwarstwowej struktury jak opona + dętka.
Co więcej, zjawisko jest tym silniejsze im większa średnica balonu opony - czyli mocniej występuje w DH słabiej w XC.
Udowodniono, że dętka względem opony się przemieszcza, przesuwa i trze o ścianki - co prawda nie tak jak worek foliowy po śniegu ale jednak, więc takie tracie to dodatkowy czynnik pochłaniający energię (notabene, czy widziałeś jak wygląda dętka DH po przejechaniu 20 dni na trasach - jest pokryta jakby czarnym proszkiem, to efekt ścierania ścianek w kontakcie z oponą)
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Ok, nie znam osób które jeżdżą na tak ciężkich dętkach. Reszta argumentów sensowna, szkoda, że nie znamy dokładnej wartości sił tarcia itd. Utrudnia to porównanie
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel2 ja znam i to sporo. Tyle waza wszystkie detki dh. Wyjedź z nad morza, na gorskie kamienie to i detki i opony mocniejsze beda potrzebne ;)
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Na kamienie opony mam inne niż te na co dzień, ale dętki te same ( 175g szt ). Ze względu na wagę jeżdżę na dość wysokim ciśnieniu i może dlatego nie potrzebuję
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Opony Bezdętkowe

Post autor: Roman_Maxx »

Steel2 jak jeździsz tylko na wysokim ciśnieniu to nie wykorzystujesz całego bieżnika opony = masz nie optymalny profil i brak dopasowania opony do kształtu podłoża!

Oczywiście, że zwiększa to odporność na "snajki" ale ogranicza przyczepność, nie dając możliwości wyciśnięcia z opony jej możliwości. Rozwiązanie widzę jedno, mniej powietrza w dętkę - mniejsze ciśnienie - dętka z grubszymi ściankami z mleczkiem lateksowym wewnątrz!

Notabene jeżdżę tak na dętkowych jak i UST z mleczkiem lateksowym wewnątrz i teraz mija trzeci sezon bez "ukąszeń węży".
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Pawel-EBZ
Posty: 18
Rejestracja: 30.10.2008 23:01:48
Kontakt:

Post autor: Pawel-EBZ »

Przeczytaj ten artykuł. W zasadzie to wyczerpuje temat opon bezdetkowych.
http://www.e-bikerzone.com/news-show-104.html

pozdrawiam
CODZIENNIE NEWSY SPRZĘTOWE
http://e-bikerzone.com
największy katalog sprzętu rowerowego
Lomek
Posty: 408
Rejestracja: 08.05.2008 19:11:08
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Lomek »

Słuchajcie,
Bo tata mnie męczy i męczy żebym mu coś znalazł a tutaj o prawie tym samym rozmawialiscie

Chce żebym mu znalazł na necie takie coś co jest to w puszeczce i tam jest sprężony gaz ale też odrazu jest ten taki płyn antyprzebiciowy/do łatania i że jak sie opona przebije to że mu napompuje i odrazu zaleje tym płynem :D
Do samochodu mu to potrzebne
będę wdzięczny jeżeli wiecie i powiecie jak to sie nazywa :P
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Roman_Maxx pisze:Udowodniono, że dętka względem opony się przemieszcza, przesuwa i trze o ścianki - co prawda nie tak jak worek foliowy po śniegu ale jednak, więc takie tracie to dodatkowy czynnik pochłaniający energię (notabene, czy widziałeś jak wygląda dętka DH po przejechaniu 20 dni na trasach - jest pokryta jakby czarnym proszkiem, to efekt ścierania ścianek w kontakcie z oponą)
Potwierdzam. Kiedyś, dawno temu jeszcze jak jeździłem na Dębicach Tygrys i atrapą MTB zwaną Mustang zapomniałem sypnąć talkiem do opony, jak kiedyś łatałem dętkę to nawet nie czarny proszek a czarne kulki były w środku, powierzchnia dętki cała "zryta" przez karkas opony. Tarcie ewidenenie występuje.
Pawel-EBZ
Posty: 18
Rejestracja: 30.10.2008 23:01:48
Kontakt:

Post autor: Pawel-EBZ »

Tu znajdziesz drugą część artukułu dotyczącego zestawów bezdętkowych. Wiem, że znowu wklejam linka, ale nie będę kopiował całego tekstu. To powinno wyczerpać temat.
http://e-bikerzone.com/news-show-121.html
CODZIENNIE NEWSY SPRZĘTOWE
http://e-bikerzone.com
największy katalog sprzętu rowerowego
topick
Posty: 529
Rejestracja: 29.05.2006 08:04:39
Kontakt:

Post autor: topick »

Roman_Maxx pisze:Udowodniono, że dętka względem opony się przemieszcza, przesuwa i trze o ścianki - co prawda nie tak jak worek foliowy po śniegu ale jednak, więc takie tracie to dodatkowy czynnik pochłaniający energię (notabene, czy widziałeś jak wygląda dętka DH po przejechaniu 20 dni na trasach - jest pokryta jakby czarnym proszkiem, to efekt ścierania ścianek w kontakcie z oponą)
dla mnie to bzdura. takie przesuwanie moze pojawiac sie tylko w momencie hamowania. sam tego doswiadczylem i widac to bylo po wentylu ,ktory sprawiajac opor w otowrze obreczy przechylal sie wyraznie (ze 2-3 nie zdazylem go poprawic i skonczylo sie jego urwaniem) .
Wplyw tego przesuwania na opory tocenia jest znikomy zeby nie powiedziec zaden
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

topick wypadałoby kiedyś zrobic testy jakies na bardzo podobnych setupach ale powiem ci, ze jesli to nie brak detki to mam gdzies niezłe czary w biku jesli chodzi o toczenie ;) (BTW. Jezdze w okolicach 1bara ;) )
topick
Posty: 529
Rejestracja: 29.05.2006 08:04:39
Kontakt:

Post autor: topick »

Spaced pisze:(BTW. Jezdze w okolicach 1bara )
gdzie ten bar ? moze bym wpadl na jednego ? :mrgreen:

opory toczenie moze i sa mniejsze ale wg mnie nie to nic wspolnego z tarciem miedzy detka a opona :idea:
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

topick prosze Cie wez dwa kawalki gumy, zloz ze soba jak kanapke i zacznij je zginac.
Nie trzeba fachowych instrumentow zeby stwierdzic ze sie ruszaja wzgledem siebie bo to w koncu guma i zmienia ona swoj przekroj. Odksztalcenie (takze sprezyste) pochlania energie, czesc z niej jest zwracana w postaci ciepla, czesc w postaci tzw "odbicia", a reszta to tzw histereza odksztalcenia.
Opona pracuje nie tylko wzdluznie ale takze poprzecznie wiec obecnosc detki w tym przypadku daje zauwazalne (wcale nie znikome) straty na tarcie i odksztalcenie dodatkowej warstwy materialu.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość