
Opony Bezdętkowe
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 02.09.2008 16:54:43
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
bodzio2k rozsadnie cisnienie pod trase trzeba dobierac i jesli sie jakiegos strasznego pecha to nic sie nie dzieje. W zyciu rozwalilem moze 3 opony z czego 2 byly w xc biku
. Co do latania opony to latalem hutchinsona bo na za niskim cisnieniu na kamienie polecialem i opona styka dobrze.
A ostrych rzeczy i tak na trasie wypada unikac bo i detkowa opona pójdzie
Zreszta detkowe slabsze wiec jak idzie ust to i zwykla idzie z reguly.

A ostrych rzeczy i tak na trasie wypada unikac bo i detkowa opona pójdzie

-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Steel2 po pierwsze w Twoich wyliczeniach nie uwzględniłeś jednego znaczącego elementu = dętki w wydaniu DH, która zależnie od producenta przy grubości ścianki 2,3 do 2,7mmm wazy dla rozmiaru 26cali do 460gram (wersja Intense)
Druga ważna sprawa to stwierdzony w technicznych testach fakt, że siła potrzebna do zginania bocznej ścianki jako jednorodnego materiału (czuli przykładowo grubszej ścianki opony UST) jest mniejsza nić do zginania dwuwarstwowej struktury jak opona + dętka.
Co więcej, zjawisko jest tym silniejsze im większa średnica balonu opony - czyli mocniej występuje w DH słabiej w XC.
Udowodniono, że dętka względem opony się przemieszcza, przesuwa i trze o ścianki - co prawda nie tak jak worek foliowy po śniegu ale jednak, więc takie tracie to dodatkowy czynnik pochłaniający energię (notabene, czy widziałeś jak wygląda dętka DH po przejechaniu 20 dni na trasach - jest pokryta jakby czarnym proszkiem, to efekt ścierania ścianek w kontakcie z oponą)
Druga ważna sprawa to stwierdzony w technicznych testach fakt, że siła potrzebna do zginania bocznej ścianki jako jednorodnego materiału (czuli przykładowo grubszej ścianki opony UST) jest mniejsza nić do zginania dwuwarstwowej struktury jak opona + dętka.
Co więcej, zjawisko jest tym silniejsze im większa średnica balonu opony - czyli mocniej występuje w DH słabiej w XC.
Udowodniono, że dętka względem opony się przemieszcza, przesuwa i trze o ścianki - co prawda nie tak jak worek foliowy po śniegu ale jednak, więc takie tracie to dodatkowy czynnik pochłaniający energię (notabene, czy widziałeś jak wygląda dętka DH po przejechaniu 20 dni na trasach - jest pokryta jakby czarnym proszkiem, to efekt ścierania ścianek w kontakcie z oponą)
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Opony Bezdętkowe
Steel2 jak jeździsz tylko na wysokim ciśnieniu to nie wykorzystujesz całego bieżnika opony = masz nie optymalny profil i brak dopasowania opony do kształtu podłoża!
Oczywiście, że zwiększa to odporność na "snajki" ale ogranicza przyczepność, nie dając możliwości wyciśnięcia z opony jej możliwości. Rozwiązanie widzę jedno, mniej powietrza w dętkę - mniejsze ciśnienie - dętka z grubszymi ściankami z mleczkiem lateksowym wewnątrz!
Notabene jeżdżę tak na dętkowych jak i UST z mleczkiem lateksowym wewnątrz i teraz mija trzeci sezon bez "ukąszeń węży".
Oczywiście, że zwiększa to odporność na "snajki" ale ogranicza przyczepność, nie dając możliwości wyciśnięcia z opony jej możliwości. Rozwiązanie widzę jedno, mniej powietrza w dętkę - mniejsze ciśnienie - dętka z grubszymi ściankami z mleczkiem lateksowym wewnątrz!
Notabene jeżdżę tak na dętkowych jak i UST z mleczkiem lateksowym wewnątrz i teraz mija trzeci sezon bez "ukąszeń węży".
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Przeczytaj ten artykuł. W zasadzie to wyczerpuje temat opon bezdetkowych.
http://www.e-bikerzone.com/news-show-104.html
pozdrawiam
http://www.e-bikerzone.com/news-show-104.html
pozdrawiam
CODZIENNIE NEWSY SPRZĘTOWE
http://e-bikerzone.com
największy katalog sprzętu rowerowego
http://e-bikerzone.com
największy katalog sprzętu rowerowego
Słuchajcie,
Bo tata mnie męczy i męczy żebym mu coś znalazł a tutaj o prawie tym samym rozmawialiscie
Chce żebym mu znalazł na necie takie coś co jest to w puszeczce i tam jest sprężony gaz ale też odrazu jest ten taki płyn antyprzebiciowy/do łatania i że jak sie opona przebije to że mu napompuje i odrazu zaleje tym płynem
Do samochodu mu to potrzebne
będę wdzięczny jeżeli wiecie i powiecie jak to sie nazywa :P
Bo tata mnie męczy i męczy żebym mu coś znalazł a tutaj o prawie tym samym rozmawialiscie
Chce żebym mu znalazł na necie takie coś co jest to w puszeczce i tam jest sprężony gaz ale też odrazu jest ten taki płyn antyprzebiciowy/do łatania i że jak sie opona przebije to że mu napompuje i odrazu zaleje tym płynem

Do samochodu mu to potrzebne
będę wdzięczny jeżeli wiecie i powiecie jak to sie nazywa :P
Potwierdzam. Kiedyś, dawno temu jeszcze jak jeździłem na Dębicach Tygrys i atrapą MTB zwaną Mustang zapomniałem sypnąć talkiem do opony, jak kiedyś łatałem dętkę to nawet nie czarny proszek a czarne kulki były w środku, powierzchnia dętki cała "zryta" przez karkas opony. Tarcie ewidenenie występuje.Roman_Maxx pisze:Udowodniono, że dętka względem opony się przemieszcza, przesuwa i trze o ścianki - co prawda nie tak jak worek foliowy po śniegu ale jednak, więc takie tracie to dodatkowy czynnik pochłaniający energię (notabene, czy widziałeś jak wygląda dętka DH po przejechaniu 20 dni na trasach - jest pokryta jakby czarnym proszkiem, to efekt ścierania ścianek w kontakcie z oponą)
Tu znajdziesz drugą część artukułu dotyczącego zestawów bezdętkowych. Wiem, że znowu wklejam linka, ale nie będę kopiował całego tekstu. To powinno wyczerpać temat.
http://e-bikerzone.com/news-show-121.html
http://e-bikerzone.com/news-show-121.html
CODZIENNIE NEWSY SPRZĘTOWE
http://e-bikerzone.com
największy katalog sprzętu rowerowego
http://e-bikerzone.com
największy katalog sprzętu rowerowego
dla mnie to bzdura. takie przesuwanie moze pojawiac sie tylko w momencie hamowania. sam tego doswiadczylem i widac to bylo po wentylu ,ktory sprawiajac opor w otowrze obreczy przechylal sie wyraznie (ze 2-3 nie zdazylem go poprawic i skonczylo sie jego urwaniem) .Roman_Maxx pisze:Udowodniono, że dętka względem opony się przemieszcza, przesuwa i trze o ścianki - co prawda nie tak jak worek foliowy po śniegu ale jednak, więc takie tracie to dodatkowy czynnik pochłaniający energię (notabene, czy widziałeś jak wygląda dętka DH po przejechaniu 20 dni na trasach - jest pokryta jakby czarnym proszkiem, to efekt ścierania ścianek w kontakcie z oponą)
Wplyw tego przesuwania na opory tocenia jest znikomy zeby nie powiedziec zaden
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
topick prosze Cie wez dwa kawalki gumy, zloz ze soba jak kanapke i zacznij je zginac.
Nie trzeba fachowych instrumentow zeby stwierdzic ze sie ruszaja wzgledem siebie bo to w koncu guma i zmienia ona swoj przekroj. Odksztalcenie (takze sprezyste) pochlania energie, czesc z niej jest zwracana w postaci ciepla, czesc w postaci tzw "odbicia", a reszta to tzw histereza odksztalcenia.
Opona pracuje nie tylko wzdluznie ale takze poprzecznie wiec obecnosc detki w tym przypadku daje zauwazalne (wcale nie znikome) straty na tarcie i odksztalcenie dodatkowej warstwy materialu.
Nie trzeba fachowych instrumentow zeby stwierdzic ze sie ruszaja wzgledem siebie bo to w koncu guma i zmienia ona swoj przekroj. Odksztalcenie (takze sprezyste) pochlania energie, czesc z niej jest zwracana w postaci ciepla, czesc w postaci tzw "odbicia", a reszta to tzw histereza odksztalcenia.
Opona pracuje nie tylko wzdluznie ale takze poprzecznie wiec obecnosc detki w tym przypadku daje zauwazalne (wcale nie znikome) straty na tarcie i odksztalcenie dodatkowej warstwy materialu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości