Sposoby na poszerzenie kierownicy

brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

war23 pisze:Ja mam tylko pytanie jaki jest sens poszerzac kiere o tak mala ilosc??
Myślę że podobny do zmieniania kiery z 710mm na 750 :)
A poszerzanie "więcej" jest wg mnie bez sensu, bo robi się niebezpiecznie :P
http://brooce.pinkbike.com
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Spaced akurat gripy lizarda (czyli odi) nawet jak je wysunąć o tyle bez barenda i skręcić tylko na wewnętrzą obejmę też trzymają się wzorowo. ALe sam barend też mocno siedzi po skręceniu
war23 różnica ~710/750 jest zauważalna nawet przy porównywaniu samej pozycji za kierownicą.
Chcę wiedzieć czy warto kiedyś wymieniać kierę na szerszą czy dać sobie spokój.
A 12zł (jakbym płacił za barendy) to niezbyt niewygórowana cena .
war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

SeraaX Nie no ja mowie o poszezaniu malym :d
ale skoro to az o tyle poszlo, wiem wiem jaka jest pozycja sam zmienilem na szersza to w sumie hmmm Dla mnie to dziwne :D
Karpiel i Duncon to moje zycie
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Jak kogoś to zainteresuje to mam u siebie tak samo jak SeraaX, tylko u mnie taśma żółta 8) . Tak w ogóle Krzyśku to teraz masz niecałe 740mm, bo holz. ma 700mm szerokości jak pamiętam, w mojej kierownicy jest taka sama zmiana (700-->~740) i na pewno z tego nie zrezygnuje, te 4cm robią swoje.
Wojtek K.
Posty: 64
Rejestracja: 11.01.2007 21:59:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojtek K. »

Ja mam rewelacyjny patent na trwałe i bezpieczne rozwiązanie problemu ze zbyt wąską kierownicą:

1. Demontujemy kierownicę z bika
2. Po zamonowaniu w imadle obcinamy nie mniej niż 10cm (!!!) na stronę
3. Tak przygotowaną kierownicę wywalamy do śmieci
4. Kupujemy kierownicę o "porządanej" szerokości
5. Instalujemy w rowerze
6. Jeździmy ciesząc się szerokością i BEZPIECZEŃSTWEM

:D

Wszelkie inne "patenty" odpadają chyba że na krótki czas.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

GgG pisze:Tak w ogóle Krzyśku to teraz masz niecałe 740mm
też sie zdziwiłem, ale z barendami (bo zewnętrzne części mają kilka mm) jest prawie 750 :)
Bullit
Posty: 165
Rejestracja: 03.10.2004 21:14:14
Kontakt:

Post autor: Bullit »

A nie bierzecie pod uwage ze nawet kilkuprocentowe wydluzenie kierownicy w cholere zwiekszy naprezenia dzialajace przy mostku ? (regula dzwigni sie klania).
W ekstremalnych sytuacja moze sie zdarzyc ze po takich przerobkach osiegniecie to co producent przewidzial + jego zapas i bedzie po zabkach. Nie przypadkowo takich patentow nie robi zaden z uznanych producentow.
kuciek40i4
Posty: 491
Rejestracja: 09.02.2009 21:12:18
Lokalizacja: Czaniec/Kraków
Kontakt:

Post autor: kuciek40i4 »

Bullit eee o czym Ty mówisz? A co w przypadku Kore 800mm? hehe przemyśl jeszcze raz to co napisałeś. ;)
Bullit
Posty: 165
Rejestracja: 03.10.2004 21:14:14
Kontakt:

Post autor: Bullit »

kuciek40i4 pisze:Bullit eee o czym Ty mówisz? A co w przypadku Kore 800mm? hehe przemyśl jeszcze raz to co napisałeś.
A ty myslisz ze producent, Kore w tym przypadku nie przwidzial dzialania sil przy takiej dlugoasci? Czy ty myslisz ze cieniowanie rurek oni robia na chybil trafil ? Kore przewidzialo ze to bedzie 800 i tak ja zaprojektowali aby to wytrzymala. Ty masz powiedzmy 680 i producent przewidzial naprezenia wlasnie dla 680 a ty nagle robisz z niej 730, naprezenia ida w gore przy tych samych warunkach pracy i masz nieszczescie. Sam przemysl to dokladnie.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Bullit, a może producent przewidział, że zamiast 100kg ridera będzie jeździł 108kg i wtedy siła x ramie = const.?
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

------- <deleted> --------
http://brooce.pinkbike.com
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Bullit o tym nie pomyślałem, już zdemontowałem swoje poszerzenie, nawet kierownicę przyciąłem o 1cm z każdej strony, wole dmuchać na zimne.
kuciek40i4
Posty: 491
Rejestracja: 09.02.2009 21:12:18
Lokalizacja: Czaniec/Kraków
Kontakt:

Post autor: kuciek40i4 »

ok rozumiem o co Ci chodzi, ale nikt tu nie chce wyciągać z kierownicy np 680 do 760mm... Poszerzenie o jakieś 1,5 cm na stronę nie wpłynie jakoś drastycznie na strukturę kierownicy. Tyle to nawet dużo osób ma wypuszczone na samych gripach po to, żeby mieć dobrą odległość klamki.
Bullit
Posty: 165
Rejestracja: 03.10.2004 21:14:14
Kontakt:

Post autor: Bullit »

Las3k_91 Ldz pisze:Bullit, a może producent przewidział, że zamiast 100kg ridera będzie jeździł 108kg i wtedy siła x ramie = const.?
Zeby sila*ramie zostala const. to przy wydluzeniu kierownicy musial bys schudnac jednoczesnie. Problem w tym ze wydluzajac kieronice w sposob radykalny ingerujesz w warunki pracy tego kawalka rurki. Jesli ktos zrobil kierownice na 680 to jest tez pod tym kontem wycieniowana. Ty nagle przez wydluzenie zwiekszasz i zmieniasz charakter naprezen. Sam zreszta na to nie zwrocilem na to uwagi dopoki nie przeczytalem wywiadu z kolesiem z Renthal (maja 20 lat doswiadczen w produkcji szpejow dla motocrosu, teraz wchodza na rynek mtb) ale rozumiem ze ten gosc tez 'nie przemyslal co powiedzal'.
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Bullit pisze:Ty nagle przez wydluzenie zwiekszasz i zmieniasz charakter naprezen.
To jest jasne. Ale czy ten charakter naprężeń nie zmieni się w podobny sposób jeśli dasz powiedzmy 30kg więcej obciążenia? Jak sam napisałeś, chodzi o prostą dźwignię...
Dłuższa kiera - niższa waga: OK
Większa waga - krótsza kiera: wtf?
http://brooce.pinkbike.com
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości